Montessori - Elementarz trzylatka - ZIelona Sowa

Pedagogika Marii Montessori od dawna mnie pociągała. Był to jeden z moich ulubionych przedmiotów na studiach, a praktyka w jednym z przedszkoli Montessori była dla mnie najlepszą przygodą w trakcie studiów. Był to czas, kiedy u nas dopiero ten temat raczkował, a pomoce z tej dziedziny były dostępne dla nielicznych. Bawiąc się z Karolem ponad 10 lat temu często wplątałam jej elementy w naszą zabawę. Sama sporo też tworzyłam pomocy. Karol lubił się w ten sposób uczyć, tym bardziej mnie cieszy, że teraz można na rynku znaleźć w tak przystępnej cenie fajne pomoce. 
 

Moim ostatnim odkryciem jest seria poświęcona pedagogice Montessori Wydawnictwa Zielona Sowa. Są to wyjątkowe ksiażki Elementarz i ćwiczenia skierowane dla dwulatka, trzylatka, czterolatka i pięciolatka. Nie trzeba być tu specjalistą z tej dziedziny, ponieważ wydawca zadbał aby laik mógł pracować na tych zestawach ze swoim dzieckiem. Na poszczególnych kartkach mamy wskazówki i porady dla rodzica jak pracować z materiałem.  

Ja sięgnęłam po "Montessori - Elementarz trzylatka" już trochę na wyrost dla mojej dwulatki. Część zadań wykonuje już całkiem sprawnie, jednak na cześć jeszcze przyjdzie czas gdy będzie w odpowiednim wieku. 

Mamy tu ćwiczenia polegające na obserwacji, doświadczaniu i wzbogacaniu słownictwa, samodzielności, logicznego myślenia, wiedzy matematycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Na końcu ksiażki są naklejki i elementy do wycięcia. 

Maluch zmierzy się z zadaniami na stopniowanie wielkości, na dobranie odpowiednich narzędzi aby posprzątać bałagan, poszuka różnic na obrazkach.  


Bardzo podoba mi się szata graficzna, która jest stonowana, prosta i nie zawiera elementów dodatkowych, które mogły by rozpraszać malucha. Jest to nauka przez doświadczanie, poznanie zabawę i dochodzenie samemu do pewnych wniosków. Jest to doskonała furtka do dalszych rozmów z dzieckiem o otaczającym nas świecie.

Co mi się bardzo podoba jest cała seria odpowiednia do wieku dziecka. Zatem kolejnym etapem będzie u nas Elementarz 4 latka:) Super przygoda na długi czas. Dodatkowo można ksiażki wzbogacić ćwiczeniami, które również są dostępne w ofercie Wydawnictwa. Gorąco Wam polecam. 

Zielona Sowa