Krolowie Polski i ksiażęrta w wierszykach - Wierszyki do nauki

Historia nigdy nie była moją mocną stroną, za to Karol pokochał historię w 4 klasie za sprawą swojej nauczycielki z pasją do tego przedmiotu. Bierze udział w konkursach historycznych, niemal pochłaniania książki związane z historią Polski i świata. Dlatego właśnie sięgnęłam po książkę, która mu może pomóc w usystematyzowaniu wiedzy. Książkę, która jest inna niż wszystkie. "Królowie Polski i książęta w wierszykach" to książka autorstwa Tomasza Elbanowskiego i możecie ją kupić na stronie Wierszyki do nauki

Autor książki tak naprawdę napisał książkę dla swoich dzieci. Opowiadał im o władcach Polski i tak zrodził się pomysł, aby zapisać im to w formie wierszyków dla lepszego zapamiętania. Jest to genialny zabieg, bo wierszyki wpadają w ucho. Łatwo się je powtarza i systematyzują wiedzę.  Oprócz wierszyków o królach i książętach na końcu ksiażki mamy mapy, dokładne biografię władców i oś czasu. Wszystko jest tu doskonale przemyślane. Dla małego pasjonata historii, taka książka to nieoceniona pomoc i niejako frajda z nauki. Dla dziecka, które ma problemy z historią może być kołem ratunkowym w zapamiętaniu władców.

Książka oprócz wierszyków opatrzona jest genialnymi ilustracjami wykonanymi przez Małgorzatę Fliś. Ilustracje pięknie oddają historyczny klimat ksiażki.


Podoba mi się forma ksiażki, jedna strona to szkic i wierszyk, druga to ilustracja władcy i podpis. Mamy tu bardzo czytelną formę. Do tego twarda oprawa i książka może być doskonałym pomysłem na prezent. 

Polecam!