Robinson Crusoe - Przygoda na przeklętej wyspie

Dziś chciałam pokazać Wam nasze ostatnie odkrycie jeśli chodzi o gry planszowe - ROBINSON CRUSOE - PRZYGODA NA PRZEKLĘTEJ WYSPIE Wydawnictwa Portal, którą możecie w dobrej cenie kupić w Księgarni TaniaKsiazka.pl. Autorem gry jest Ignacy Trzewiczek, a niebanalne i klimatyczne ilustracje stworzył Łukasz Piechaczek.  Uwielbiamy tego typu gry. Nie dość, że tematyka znana z ksiażki, to jeszcze każda rozgrywka jest inna, każda pasjonująca i dostarczająca emocji. 
 

 W solidnym pudełku znajdziemy:

  • 30 kart pomysłów,
  • karta porządkowania obozu, 
  • planszę, 
  • 11 kafelków wyspy, 
  • znacznik pierwszego gracza, 
  • 9 kości akcji i 3 kości pogody, 
  • 71 kart wydarzeń,
  • 3 karty wraku, 
  • 90 karty przygód - 30 kart zbierania surowców, 30 kart budowy, 30 kart eksploracji,
  • 52 karty tajemnic - 13 pułapek, 13 potworów, 26 skarbów,
  • 8 kart przedmiotów startowych,
  • 16 kart Bestii, 
  • znacznik rundy
  • 5 znaczników ran,
  • 2 żetony chmur,
  • 3 żetony przygody, 22 żetony odkryć, 
  • żeton obozu i schronienia,
  • 22 żetony dodatkowych efektów,
  • 12 żetonów specjalnych ran, 
  • drewniane kostki - drewno, skóra, pożywienie, niepsujące się pożywienie. 
  • 4 dwustronne kart karty scenariuszy, 
  • 4 dwustronne karty postaci,
  • karta i pionek - Piętaszka oraz psa
  • 8 pionków graczy,
  • żeton kosza i żeton wora,
  • 6 żetonów kolejności, 
  • 10 dodatkowych pionków,  
  • znaczniki - 5 niebieskich, 14 czarnych i 14 białych,
  • 20 żetonów determinacji,
  • żeton skrótu i żeton sztormu,
  • instrukcję.

 












Sporo tego prawda? Dzięki tym wszystkim elementom wkraczamy do niezwykłego świata podążając za niezapomnianą przygodą. Wcielamy się tu w role rozbitków, egzorcystów albo poszukiwaczy przygód. Naszym zadaniem będzie budowanie obozu, eksploracja wyspy, walka z bestiami, przeżywanie przygód i...przetrwanie, bo to jest celem gry. Wszystko zależy od scenariusza jaki wybierzemy. Co też bardzo nam się spodobało.  Najlepiej zacząć od scenariusza nr 1, ponieważ jest on najprostszy i fajnie na nim poznawać grę. Właśnie ten scenariusz Wam dziś tu przedstawiam.

Przed każdą grą gracze wybierają scenariusz w jaki chcą grać. Na środku rozkładamy planszę do gry i wybieramy postać w jaką chcemy się wcielić i kładziemy kartę przed sobą. Obok karty gracza kładziemy awersem przypisaną do niego kartę Pomysłu. Następnie każdy gracz bierze po dwa pionki w wybranym przez siebie kolorze i 1 znacznik Rany, który umieszcza na pierwszym polu życia postaci. Biały znacznik umieszczamy na torze Morale, czarny z kolei na najwyższym polu wskaźnika broni. 9 kart Pomysłu rozkładamy na planszy i następnie 5 kolejnych kart, a resztę kart kładziemy na stosie obok planszy. Osobno n polach Akcji układamy pozostałe karty przygód. Obok planszy kładziemy karty Bestii, które będą nam potrzebne podczas polowań. Obok kładziemy talię kart Tajemnic. Kafelek Wyspy z nr 8 kładziemy na planszy i umieszczamy na nim żeton obozu. Dzięki temu kafelkowi mamy dostęp do plaży. Na karcie Łopaty dajemy czarny znacznik. Pozostałe kafelki wyspy kładziemy w zakrytym stosie obok planszy. Losujemy dwa Przedmioty Startowe i kładziemy je obok planszy. Obok planszy kładziemy też żetony Odkryć, zasoby, pozostałe żetony, dodatkowe pionki i kości. Na karcie wybranego Scenariusza w polu Runda 1 kładziemy znacznik. Karty Wydarzeń kładziemy na planszy. Najmłodszy gracz otrzymuje znacznik Pierwszego Gracza. 






Jest to gra kooperacyjna, należy wspólnymi siłami dążyć do celu. Gra trwa tyle rund ile jest wskazane na karcie Scenariusza. Każda z kolei runda ma 6 faz:
- Wydarzeń - podczas której dociągamy i rozpatrujemy wierzchnią talię kart z talii Wydarzeń.
- Morale - Pierwszy Gracz odrzuca lub otrzymuje żetony Determinacji zgodnie ze wskazaniem na torze Morale.
- Produkcji - gracze otrzymują surowce, ze źródła kafelku Wyspy na której mają obóz.
- Akcji - gracze wspólnie planują działania, a następnie je realizują.
- Pogody - należy zmierzyć się z pogodą jaka wypadnie na kościach.
- Nocy - gracze muszą m. in się wyżywić, ale te cierpieć jeśli nie znajdą schronienia.

Instrukcja jest dość pokaźnych rozmiarów, ale jest napisana bardzo czytelnie. Choć z pewnością przy rozgrywkach będzie się po nią sięgać w razie wątpliwości.

Gra skierowana jest do 1-4 graczy w wieku 8+. Jest to dobrze dobrany wiek, młodsze dzieci nie poradzą sobie z ilością zadań jakie należy wykonać w tej grze. Szacowany czas rozgrywki to 60-120 minut. To świetny pomysł na imprezowe wieczory z planszówkami. Nie tylko dzieci mają frajdę z gry, gwarantuję, że dorośli również. Mnóstwo emocji, śmiechu i zabawy gwarantowane. Doskonałą odskocznia od wirtualnego świata, świetny trening szarych komórek i przede wszystkim czas wspólnie spędzony. Czego chcieć więcej? 

Gra wykonana jest perfekcyjnie. Każdy detal jest tu dopracowany. Drewniane elementy, wszystkie karty, kafelki i znaczniki są wykonane z najwyższą starannością. Może być ona też dobrym pomysłem na prezent i dla młodszych i starszych graczy. 

Gorąco polecam Wam tę grę. Spora dawka zabawy gwarantowana. Gra długo się nie znudzi, ponieważ scenariusze zapewniają nowe możliwości i emocje w grze. To co chcecie przeżyć niezapomnianą przygodę na przeklętej wyspie? 

Tania książka - Tanie Książki i podręczniki

Reklama księgarni TaniaKsiazka.pl