W solidnym kartonowym pudełku znajdziecie:
- 56 kart o różnej nazwie m.in. rozbrajające, wybuchające, atakujące, pomijające, przetasowujące, dobierające, odkrywające.
- instrukcję.
Na wstępie gry wyjmujemy karty wybuchających kotków (jest ich 4) i karty rozbrojenia (jest ich 6). Każdemu z graczy rozdajemy po jednej karcie rozbrojenia, a te które pozostały wkładamy do talii. Jest to najpotężniejsza karta w grze, bo dzięki niej możemy się uratować przed eksplozją kotka. Następnie tasujemy talię i rozdajemy każdemu po 7 kart. Zatem na wstępie każdy z graczy posiada 8 kart. Oczywiście nie pokazujemy ich przeciwnikowi. Do talii kart wkładamy karty eksplodujących kotków w ilości o jedną mniej niż graczy. Tasujemy talię i kładziemy na środek rewersami do góry. Obok tworzymy stos kart odrzuconych.
Po tych przygotowaniach możemy rozpocząć pierwszą turę. Każdy gracz może albo spasować, albo zagrać jedną z kart jakie trzyma w ręce kładąc ją awersem na stosie kart odrzuconych i wykonać polecenie jakie się na niej znajduje. W ten sposób może zagrać dowolną ilość kart. Na koniec swojej tury, zabieramy wierzchnią kartę z talii. Jeśli jest to eksplodujący kotek, przegrywamy, jeśli jakaś inna gramy dalej.
Każda z kart coś oznacza. Mamy karty opisane jako:
- rozbrój - wykorzytujemy je jak już wspomniałam gdy wylosujemy eksplodującego kotka, wówczas zostajemy w grze. Wówczas kotka możemy położyć w dowolnym miejscu talii kart...nawet na samej górze, aby kolejny gracz przegrał.
- atakuj - natychmiast kończy turę, nie dobierając już kart. Kolejny gracz musi zagrać 2 tury z rzędu. Jeśli jednak kolejna osoba zagra tą samą kartą to następny gracz musi rozegrać sam 4 tury.
- przysługa - to odebranie jednej karty przeciwnikowi (to on decyduje której).
- nie, nie nie - anuluje działanie dowolnej karty oprócz eksplodujących kotków.
- pomiń - natychmiast kończy naszą turę.
- potasuj - tasujemy zawartość talii.
- co kryje przyszłość - pozwala podejrzeć 3 wierzchnie karty, bez pokazywania ich innym graczom.
- kocie karty - trzeba mieć dwie te karty wówczas możemy ukraść losową kartę wybranemu graczowi.
Nie musimy uczyć się tego na pamięć, bo każda karta jest podpisana i ma krótką adnotację co należy z nią robić. Karty są z solidnej jakości papieru, ale to już pewniak jeśli chodzi o produkty firmy Rebel.
Gra toczy się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Grę wygrywa osoba, która nie natrafiła na eksplodującego kotka.
Instrukcja jest jasna, napisana z humorem i na luzie. Fajnie się ją czyta, zwłaszcza, ze zasady są nieskomplikowane, a rozgrywki emocjonujące.
Gra skierowana jest do 2-5 graczy w wieku 12+. U nas Franek, który ma 9 lat spokojnie daje radę.
Gorąco polecam, ale też zachęcam do zerknięcia na stronę księgarni TaniaKsiazka.pl, bo mają bardzo bogatą ofertę gier planszowych i karcianych, które idealnie wpasują się w te długie jesienne wieczory!
Współpraca z Księgarnią TaniaKsiazka.pl