Zadaniem gracza jest przeprowadzenie statku przez pole asteroid. Jednak jak na Smart Games przystało, nie jest to tak do końca łatwe. Niektóre asteroidy nachodzą na brzegi planszy i inne kafelki. Statek z kolei również nakłada się na boczne kafelki i przez to nie może natrafić tam na asteroidę, bo nie zmieści się na swoim polu. Gracz musi tak przesuwać statek, aby ominąć pola z asteroidami i wyprowadzić naszego kosmonautę z planszy. Co jak się okazuje wymaga sporo główkowania, planowania i strategii, jak to na gry edukacyjne przystało.
Na wstępie musimy wybrać zadanie. Mamy aż 60 zadań z pięcioma poziomami trudności (Starter, Junior, Expert, Master, Wizard). Następnie umieszczamy na planszy 8 kafelków zwracając uwagę na położenie i kierunek każdego z nich. Przesuwamy tak kafelki aby statek mógł poruszać się po otwartej pustej ścieżce. Nie może on zderzać się z asteroidami, a same asteroidy nie mogą na siebie nachodzić. Tylko statek może zsunąć się z planszy przez otwór w jednej ze ścian. Tyle, proste zasady, a tyle zabawy i ćwiczenia percepcji wzrokowej oraz wyobraźni przestrzennej. Jak na Smart Games przystało na końcu książki mamy odpowiedzi z najkrótszymi drogami.
Wszystkie elementy są plastikowe, kafelki wykonane są z największą starannością. Piękne kratery na asteroidach, srebrny statek...całość przenosi nas w kosmos i sprawia, że możemy poczuć się jak prawdziwi astronauci uciekający przed deszczem asteroidów. Wszystko zamknięte jest w plastikowe pudełko z przejrzystą pokrywką, dzięki czemu możemy grę zabierać na wycieczki, do szkoły, na plac zabaw, czy do kolegi. Mamy pewność, ze nic się nam nie zniszczy i nie zgubi.
Gra skierowana jest do 1 gracza w wieku 8+. Jest to odpowiednio oszacowany wiek. Młodsi gracze mogą mieć tu problem.