Dziecko na Warsztat III - ASTRONOMIA

TEMAT: KOSMOS

Warsztat dla 2 dzieci: 17 miesięcy i 5,5 roku:)

Kosmos od dawna jest na liście głównych zainteresowań Karola (zaraz po zwierzętach które to od zawsze są nr 1). Sporo już było na ten temat u nas. Sprawa astronomii w Dziecku na warsztat zmobilizowała mnie do stworzenia lapbooka o tej właśnie tematyce, tak aby dokładnie usystematyzować, poskładać i zgromadzić w jednym miejscu naszą wiedzę:) Poza tym...zakochaliśmy się w lapbookach:) 

Okładkę lapbooka zrobiliśmy z układu słonecznego który kiedyś robiliśmy i długo wisiał drzwiach, ale pora przyszła na zmianę, a dziś akurat nam spasował żeby go wykorzystać:) Nie jest to jedyna wersja układu słonecznego w naszym wydaniu, inne to:

Z pewnością nie są to ostatnie wersje...Karola bardzo cieszy takie "tworzenie kosmosu":)

W 2013 zrobiliśmy sobie kosmiczny tydzień, wtedy to powstała: rakieta z figur geometrycznych, rakieta z filcu,  zrobiliśmy ufo oraz opaskę kosmity, bawiliśmy się Bazgroszytem XXL  i szukaliśmy księżycowego kamienia. Mamy też z wcześniejszych poczynań kosmiczną lornetkę.

A tak prezentuje się nasz lapbook:






Sporo  inspiracji znalazłam w Urwiskowie, wiadomości o planetach pochodzą ze strony MiniKosmonauta, kolorowanki są z internetu nie pamiętam stron.

Napisałam też taką krótką książkę "Jak Karol wyruszył w kosmos" niby bajka ale z informacjami "naukowymi" na temat każdej planety...książeczka powstała już dawno, bo nie nalazłam na rynku nic co by mnie zadowoliło i w pełni przedstawiło Karolowi wiadomości na temat każdej z planet. Chciałam nawet wydać te książeczkę...ale wydawnictwo z którym chciałam to w tamtym czasie zrobić nie miało już funduszy, a potem jakoś sobie odpuściłam...choć teraz kiedy "odkurzyłam" te materiały...chciałabym do tego pomysłu powrócić. Może coś podpowiecie?

Obecnie Karol zbiera pieniądze na teleskop:) Może coś macie godnego polecenia? Chciałabym aby to był już taki porządniejszy sprzęt w rozsądnej cenie:). 

Zobaczcie co u innych mam się działo w temacie astronomii:

Dziecko na warsztat

A już w listopadzie zapraszamy Was na doświadczenia...