Paczka Przedszkolaczka - ZWIERZĘTA

PACZKA PRZEDSZKOLACZKA - ZWIERZĘTA:)


Zainspirowani pomysłem Ani z Raany Julek postanowiliśmy i my dołączyć nasz wkład do Paczki Przedszkolaczka. Jaki u nas mógł być temat? no jasne że zwierzęta:)

Mamy dla Was (do ściągnięcia w PDF) następujące materiały:
  • Klasyfikacja zwierząt - u nas na zwierzęta: domowe, gospodarskie, leśne i afrykańskie. Rozkładamy plansze główne (z podziałem na zwierzęta, dla ułatwienia dla dzieci które nie czytają są obrazki), następnie czytamy z małych kartoników nazwę zwierzęcia i zadaniem dziecka jest podporządkowanie go do właściwej grupy. Nazwy zwierząt i plansze główne zalaminowałam aby nam na dłużej posłużyły.


  • Zwierzęcy Alfabet o którym już pisałam na blogu. Jest to kolorowanka, nauka liter oraz krótki wierszyk do każdej literki o danym zwierzątku. Alfabet zbindowałam aby ułatwić pracę.
 
              • Liczymy z wiewiórką czyli mala książeczka do nauki liczenia do 10. Karol bardzo lubi taka formę. Na każdej stronie jest o jedną więcej wiewiórek. u nas dobrą zabawą jest wybieranie wybiórczo stron. Książeczkę zalaminowałam i zbindowałam.

              • Kocia wyliczanka to również mała książeczka do nauki liczenia do 10. Jednak tu liczymy z wierszem Katarzyny Czaplickiej. Wiersz ten znalazłam na stronie Wydawnictwa Zaszafie. Strony zalaminowałam i zbindowałam.


              • Zagadki - do każdej zagadki czytanej przez rodzica dziecko dobiera odpowiedni obrazek. Karol uwielbia zagadki, a forma z obrazkami szczególnie przypadła mu do gustu.

              • Krzyżówka o której pisałam już w ramach projektu Dziecko na Warsztat. Dodatkowo można zachęcić dziecko do stworzenia hasła z krzyżówki - np z rolki po papierze toaletowym, namalować, pokolorować...a może Wy macie jakieś propozycje na stworzenie wiewiórki?
               

              • Stopniowanie z żabka. Zadaniem dziecka jest układanie obrazków od największego do najmniejszego lub na odwrót.



              Link do ściągnięcia materiałów pojawi się niebawem.

              Wszystkie źródła wykorzystanych obrazków, czy tekstów znajdują się w dokumencie PDF.

              Zachęcamy inne mamy do tworzenia takich Paczek Przedszkolaczka i dzielenia się nimi z innymi:)
              My pracujemy obecnie nad kolejnymi: Kosmos i Owoce i warzywa:)