Nauka cyferek


Franio już opanował cyferki. Bezbłędnie je rozróżnia. Chciałam pokazać Wam, jak się ich uczyliśmy przez zabawę. Są to zabawy, które już u nas były, ale dla porządku zebrałam je w jednym miejscu. Niektóre dotyczą konkretnych okresów w ciągu roku, ale zawsze można przerobić je na konkretny czas.


1. Zaznaczamy
Przygotowałam dla Frania karty pracy. Wydrukowałam je i zalaminowałam. Jeśli chcecie karty możecie je pobrać TU. Karty dałam Franiowi, następnie liczyliśmy kropki, mówiliśmy ile jest i patrzymy jak dana cyfra wygląda. Po czym dajemy dziecku suchościeralny pisak i jego zadaniem jest zaznaczać na karcie wszystkie cyferki, których karta dotyczy. Tak postępujemy z każdą kartą, po czym zmazujemy i zabawa jest od nowa. To działania jakie robiłam z Franiem jak miał 3 latka.

 


 

 

2. Przypinamy
Przygotowałam karty dla Frania z pojazdami i cyframi. Karty można  pobrać TU. Wydrukowałam, zalaminowałam i zadaniem Frania było policzyć ile jest pojazdów i przypiąć klamerkę na odpowiednią cyferkę. To działania jakie robiłam z Franiem jak miał 3 latka.


 



Drugą wersją kart są karty z króliczkami, ale wszystko jest tu na podobnej zasadzie. Karty te przygotowałam kiedyś dla Karola. Takie karty można zrobić samemu w 5 minut. Wystarczy ozdobny dziurkacz, kolorowe kartki i klamerka. Nawet nie trzeba laminować - wystarczy blok techniczny i zabawa gotowa!




3. Stemplujemy
Przygotowałam dla Frania karty pracy. Po wydrukowaniu, wycięłam prostokąty z jajkiem i zadaniem Frania było zdobienie jajek tyloma elementami, jaka jest cyfra na jajku. Frankowi zabawa się bardzo spodobała i zdobiliśmy dwie wersje. Pierwsza wersja ozdobiona jest pieczątkami i pisakami z pieczątkami, a druga farbami. Jeśli chcecie takie katy możecie pobrać je TU. To działania jakie robiłam z Franiem jak miał 4 latka.












4. Wyklejamy
Stworzyłam dla Frania kartę z jajkiem. Jeśli chcecie taką samą, możecie ją pobrać TU. Kartkę należy zalaminować, cyferki wyciąć i nakleić na ich tyły rzepy, w środek jajka również naklejamy rzep (drugą stronę tych co mają cyferki;)). To działania jakie robiłam z Franiem jak miał 4 latka.


 
 


 


5. Liczymy
Tym razem uczymy się cyferek liczymy na palcach. Z racji, że Franek polubił suchościeralne plansze i tym razem taka powstała. Planszę możecie pobrać TU. Wystarczy wydrukować, zalaminować i za pomocą pisaka suchościeralnego dziecko ma łączyć cyferkę z odpowiednią ilością zaznaczonych palcy. Pomysł prosty, a frajda Franka nieziemska. To działania jakie robiłam z Franiem jak miał 3,5 roku.




6. Piszemy
Wydrukowałam gotowce znalezione na zagranicznej stronie PEQUESCUELA1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0. Często korzystam z gotowców i polecam Wam pinterest, to istna skarbnica pomysłów. Dla mnie to spore zaoszczędzenie czasu, a ostatnio u mnie z tym ciężko. Wydrukowałam, zalaminowałam i dałam Franiowi razem z pisakiem suchościeralnym. Dla niego to była frajda, a przy okazji ćwiczyliśmy chwyt. Tak wiem, że cyferki odbiegają graficznie od tych uczonych w szkole, ale nie sama nauka cyferek miała dla mnie znaczenie w tym ćwiczeniu. Franek ma dopiero 4 latka i na razie się tym bawimy. 
 





Wszystko odbywa się na zasadzie zabawy i jak widzę znudzenie to przerywamy i robimy coś innego. Często teraz jest tak, że Franek sam zabiera pomoce i je rozwiązuje. A jak to wszystko się zaczęło to znajdziecie w poście o biedronkach TU...to była pierwsza matematyczna pomoc zrobiona dla Franka. Zabierał ją nawet do piasku:)






Post bierze udział w projekcie:

Więcej przeczytacie na blogu: Mamajanka i on