Lapbook - TROPY ZWIERZĄT

Nasz kolejny lapbook, tym razem o TROPACH ZWIERZĄT. O innych możecie przeczytać TU.
Temat na lapbook przyszedł całkiem spontanicznie...Karol rzucił hasło i przystąpiliśmy do pracy:) Dużo materiałów na ten temat jest w internecie. Niestety wszystkich linków nie pamiętam (choćby tego z tropem na okładce lapbooka, za co przepraszam...), te które pamiętam umieszczam w tym poście.


Tropy bardzo fajnie opracowane znalazłam TU, na kartach pracy, cześć opisowa jest w lapbooku na zdjęciu poniżej (tym z zieloną kartką).  
Jest tez miejsce dla naszych tropów (książeczka) które kiedyś robiliśmy. Możecie o tym przeczytać TU.


Książeczkę "Ślady zwierząt" znalazłam w wersji PDF TU. Bo tropy to nie tylko odciski kończyn zwierząt...ale o tym możecie dowiedzieć się właśnie z tej książeczki. Polecam. Karolowi bardzo się podobała:)
Po prawej stronie (tam gdzie zielona kartka)  jest cześć opisowa ze strony TPNu, TU



Znajdują się też materiały jak rozpoznać trpopy wilka i rysia. Bardzo dobre opracowanie na ten temat znalazłam TU. Tropy zwierząt wraz z opisem znalazłam opracowane już i złożyłam w formę składanki TU. W tym lapbooku znalazły miejsce nasze zwierzątka z teatru cieni, o którym pisałam TU

Niebieską książeczkę (Karolowi bardzo się to podobało) zrobiłam na podstawie wiadomości z strony Lekcje z natury. Mamy też informacje o innych tropach...


Są też karty pracy-sporo znajduje się na chomiku, nie zapisywałam linków. I genialna książeczka "Poradnik małego podróżnika" o której Karol powiedział że to książka dla niego bo i o nim:) Książeczkę znalazłam TU


Memory wykorzystałam z tropów znajdujących się TU
Tropy znajdują się też TU
Niestety nie pamiętam skąd mam tropy z dopasowaniem do zwierząt. Ale zabawa Karolowi bardzo się podobała:)


Na końcu lapbooka znajduje się plastikowa koperta w której są pieczątki z tropami zwierząt. Pieczątki zrobiłam z korków po wodzie mineralnej (takiej 5 litrowej) i pianki pvc przyklejonej klejem magik.

Będąc w Zakopanym Karol kupił sobie książkę o śladach zwierząt tatrzańskich. Ona również znalazła miejsce w naszym lapbooku. Książkę można kupić w Centrum Edukacji Przyrodniczej TPNu - polecamy to miejsce:)




Inne wiadomości które wykorzystałam do stworzenia lapbooka znalazłam: TU,  TU, TU, TU. Jeśli coś pominęłam przepraszam...ale lapbook był bardzo na szybko. Heh w sumie nie planowałam takiego tematu w naszej lapbookowej przygodzie...ale Karol ostatnio ciągle o tym mówił a w zasadzie to co mieliśmy w domu nie spełniało do końca jego oczekiwań...więc powstał lapbook, który już wiem dziś że będzie się rozwijał o kolejne wiadomości.


Inne nasze lapbooki: