Bibułowe kwiatki


Franio lubi obdarowywać prezentami. Ma cudowne panie w przedszkolu i często bez okazji obdarowuje je jakimiś kwiatuszkami własnoręcznie wykonanymi. Dziś prezentujemy kwiatki, które tą techniką już pokazywaliśmy na blogu TU i TU.


Do zrobienia kwiatka użyliśmy:
  • blok techniczny z którego wycinamy kwiatka,
  • patyczek do szaszłyków,
  • bibuł,
  • piankę pvc,
  • ołówek,
  • taśmę izolacyjną,
  • taśmę do wykładzin.







Wycięłam Franiowi szablon kwiatka, następnie okleiłam go całego taśmą do wykładzin. Takie ułatwienie dla młodszych dzieci i spore zaoszczędzenie czasu. Zresztą bibuła jest na tyle cienka, że obawiałam się, że przy kleju może się odbarwiać. Bibułę pocięłam na mniej więcej równe paski, a następnie pokazałam jak należy ją przyklejać. Owijamy koniec ołówka (część niezastruganą) bibułą i naklejamy na kwiatka. Na środku nakleiliśmy kółko z pianki. Patyczek do szaszłyków owijamy taśmą izolacyjną, sklejamy razem z naszym kwiatkiem, doklejamy z pianki kreatywnej listek i kwiaty gotowe. Banalnie proste i wciągające zadanie. Franek uwielbia tę technikę. Wymaga cierpliwości, a on lubi takie prace.