Dziecko na Warsztat III - MATEMATYKA

TEMAT: MATEMATYKA

Warsztat dla 2 dzieci: 21 miesięcy i praawie 6 lat:)

O ile geografią się cieszyłam,  tyle do matematyki podeszłam sceptycznie (dość mocno)...jakoś nie czułam tego warsztatu (mimo sympatii do matematyki) - choć Karol był zadowolony...
Temat matematyki był w pierwszej edycji Dziecka na Warsztat, my bawiliśmy się wtedy TAK

Przed Warsztatem przypomnieliśmy sobie książkę "Matematyka ze sznurka i guzika", o naszej recenzji można przeczytać TU, a o wszystkich zabawach TU

Myślałam co mogę zrobić, jakiś jeden temat...ale w końcu wyszło wszystkiego po trochu:

W internecie znalazłam grę Kolorowy ludek TU i graliśmy sobie kilka razy w nią:) Polecam, super zabawa!

Zrobiłam Karolowi działania do rozwiązania...i tu ku mojemu zdziwieniu Karol był zachwycony. W sumie pierwszy raz dostał takie zadania pisane na kartce(do tej pory liczył w pamięci, na paluszkach, na liczydle, na belkach Montessori, na klockach...ale nigdy na kartce). Zrobiłam dodawanie i odejmowanie do dziesięciu. Kiedy Karol skończył powiedział "mama a juto mi zrobisz takie zadania ale do 30?". Niby oczywiste ćwiczenie...ale jakoś przeze mnie zapomniane...ech.


Przypomnieliśmy sobie naszą planszę do nauki Figur geometrycznych, teraz będzie pomocą dla Frania. Dodatkowo powstała kolejna plansza już z rozszerzeniem fig idealna dla Karolka. Karol powiedział ze to banalnie proste, więc...

 ...bawił się z oklejanie figur ciastoliną...



Plansze przejął Franio, początkowo pokazywałam figurę i pytałam gdzie ma być i ku mojemu zdziwieniu Franio genialnie sobie poradził, więc...




...sam przejął figury i układał:





Układaliśmy z figur geometrycznych kwiatki, zamki, drogi, zwierzęta, kosmitów, rakiety:




Bawiliśmy się naszą  Kocia wyliczanka :) Fajnie czasami wrócić do zapomnianych pomocy...Karol często się nią bawił, był czas ze znał ją na pamięć:)




Liczenie do 10, nasze starsze posty:
Układaliśmy wg kolejności wzrastającej i malejącej...przy czym Karol powiedział mi że to bułka z masłem a Franio jeszcze tego nie ogarniał...więc pomysł jakby nie wypalił;)




Wprowadziliśmy pojęcie i znaki większości, równości, mniejszości. Karol uznał że to przecież logiczne i chciał inne zabawy;)



Bawiliśmy się troszkę geometrią przestrzenną z klockami BAMP. Chłopaki je uwielbiają. Karol chodził po domu i mówił ze robi bryły.




Jeszcze przy użyciu gumek recepturek, pinesek i naszej tekturowej tablicy robiliśmy figury geometryczne. 
Pamiętacie naszą grę Kółko i krzyżyk? Na koniec matematycznych zabaw pograliśmy w kółko i krzyżyk:)

Przy okazji warsztatu chcę przypomnieć:
Za miesiąc podróże/podróżnicy...a dziś zobaczcie co inne mamy biorące w udział w projekcie wymyśliły:
Wokół dzieci Słowo mamy ED Montessori Karolowa mama Kreo Team Kreatywnym Okiem Matkopolkowo Bez nudy 360 przygód Bawimy się my 3 Biesy dwa Duśkowy świat Dzika jabłoń Elena po polsku Co robi Robcio Cały świat Karli Jej cały świat Tymoszko Igranie z Tosią Kawa z cukrem Laurowy świat Kreatywnie w domu Gagtki Trzy Gugusiowo Ciekawe dzieci Świat Tomskiego Ohana blog On ona i dzieciaki Nasza przygoda diy My home and my heart Konfabula Uszywki Zuzninkowej mamy Mama na pełen etat Scwytane chwile Dzwoneczkowy raj mamy Ogarniam wszechświat Kreatywna mama Mama Aga, sztuka i dzieciaki Mamuśka 24 Pomieszane z poplątanym Worldschool explorers Nasza edukacja domowa Pomysłowe smyki Z motylem na dłoni Zakręcony belfer Zabawy z Archimedesem Dziecko na warsztat