Serce

Kolejnym narządem którym się zajęliśmy jest SERCEBudowę serca którą w skrócie omówiliśmy znalazłam TURozmawialiśmy i wyjaśnialiśmy sobie na czym polegają dwa krwiobiegi. Omówiliśmy tętno i o co chodzi z mierzeniem ciśnienia...

Zamiast modelu serca, postanowiłam że zrobimy makietę jak płynie krew w sercu. Niestety nie mam strony z której mam kolorowankę serca:/ Jeśli znajdę to lin uzupełnię. Wydrukowałam model serca, pokolorowałam i zalaminowałam. Zrobiłam dziurki i Karol dostał dwa druciki kreatywne które wplatał w serce. Czerwony drucik to krew natleniona, niebieski nie.


Oczywiście były ksiazki, nasza kolekcja się ostatnio powiększa...może Wy macie jakieś swoje ulubione? Dziś korzystaliśmy z takich pozycji:

"Zbuduj Ciało człowieka" Wydawnictwo Wilga - opisywałam TU


"Rentgen, niezwykłe ciało" Wydawnictwo Olesiejuk - o której pisałam TU


"Mały doktor" Wydawnictwo Olesiejuk - o której pisałam TU


Były też ćwiczenia z "Niesamowitym ciałem człowieka" Wydawnictwo Olesiejuk - o ksiażce pisałam TU


Karol słuchał bicia swojego serca, za pomopcą stetoskopu z zestawu który dostał pod choinkę:) Tu była spora frajda. 



Tradycyjnie Karol pokolorował serce na nasz plakat człowieka, kolorowankę znalazłam TU. Karol bardzo lubi ten moment;)


Wiemy, że serce nie jest na płucach...ale u nas spontanicznie powstają tematy zależnie co Karol chce robić i czasami po prostu za późno na zmiany...uf...to tak gdyby ktoś miał wątpliwości, czy aby na pewno coś z tej naszej nauki mamy:P Bo ostatnio ludzie jacyś wrażliwi na różne kwestie, ech;)


Dodatkowo ciekawe materiały można znaleźć TU i TU



Materiały do pobrania: SERCE 
Jeśli będziecie nas śledzić i zbierać wszystkie materiały dotyczące ciała człowieka...Będziecie mogli zrobić lapbook:) Oprócz materiałów które udostępniam, do lapbooka będa potrzebne materiały z linków które podaję w każdym poście:) Jeśli pobieracie ten plik, prosze zostawcie komentarz...są inne pliki do ściągnięcia z innych tematów dotyczących ciała człowieka i chciałabym wiedzieć czy są zainteresowani takimi materiałami i czy jest sens to udostępniać:)



TEMATY które już były i są tam pliki do pobrania:


JEŚLI CHCECIE BYĆ A BIEŻĄCO Z TYM CO SIĘ U NAS DZIEJE, ZAPRASZAM DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU: karolowamama